بهترین کلید و پریز

با بهترین کلید و پریزهای موجود در بازار ایران آشنا شوید!

چقدر در مورد بهترین کلید و پریز موجود در بازار می‌دانید؟ آیا بهترین برند کلید و پریز ایرانی را می‌شناسید؟ بهترین نوع کلید و پریز را چطور می‌توان تشخیص داد و استفاده از بهترین کلید و پریز برق در طراحی دکوراسیون داخلی خانه چقدر اهمیت دارد؟

معمولاً وقتی صحبت از پریز و کلید می‌شود، بیشتر افراد فکر می‌کنند که انتخاب بهترین مارک کلید و پریز چندان اهمیتی ندارد؛ به طور کلی، عقیده عموم بر این است که کلید و پریز بخش زیاد مهمی در دکوراسیون خانه نیست و به همین دلیل، نسبت به انتخاب کلید و پریز مناسب برای خانه، کم‌توجهی می‌کنند.

وقتی قرار است کلید و پریز برای خانه خود خریداری کنید، بهتر است در مورد آن اطلاعات کافی را به دست آورید. بهتر است برندهای معتبر در این حوزه را بشناسید و از خصوصیات کلید و پریز خوب آگاه باشید تا بتوانید بهترین کلید و پریز را برای خانه خود انتخاب کنید. خرید بهترین کلید و پریز برق برای خانه می‌تواند از جهات مختلفی اهمیت داشته باشد؛ برای مثال، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

   * اگر جنس کلید و پریزی که خریداری می‌کنید مناسب باشد، لازم نیست بعد از مدت کوتاهی نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید و از این نظر برای شما صرفه اقتصادی دارد که بهترین برند کلید و پریز را بشناسید و برای تأمین کیفیت، از آن خرید کنید.

   * در صورتی که به طراحی و جنس کلید و پریز دقت کنید، می‌توانید چیزی را انتخاب کنید که با طراحی داخلی و دکوراسیون خانه شما بیشتر سازگار باشد و از این نظر، هماهنگی و زیبایی بیشتری بین عناصر خانه ایجاد کنید.

   * یکی از خصوصیات بهترین برند کلید پریز این است که باید در ساخت آن، استانداردها و اصول ایمنی به درستی رعایت شده باشد؛ در این صورت می‌توانید از نظر ایمنی به کلید و پریزی که می‌خرید، اعتماد کنید.

مواردی که در بالا مطرح شد، تنها بخشی از الزاماتی است که موقع خرید بهترین کلید و پریز باید به آن دقت داشته باشید. در ادامه این مقاله از بلاگ برق‌آسا، در مورد خصوصیات بهترین برند کلید و پریز ایرانی که باید مد نظر قرار دهید، صحبت کرده و همچنین بهترین مارک کلید و پریز ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر پاسخ سؤالاتی که در ابتدای مقاله خواندید را نمی‌دانید، این مقاله برای شماست؛ آن را تا آخر مطالعه کنید!

ویژگی‌های بهترین کلید و پریز چیست؟

همان طور که قبلاً هم گفتیم، یکی از مواردی که قبل از اقدام برای خرید کلید و پریز باید در نظر داشته باشید، این است که ویژگی‌های بهترین کلید و پریز را بشناسید. وقتی در مورد خصوصیات و ویژگی‌های بهترین نوع کلید و پریز اطلاع دارید، کمتر پیش می‌آید که کلید و پریز خوبی را برای خانه خود انتخاب نکنید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم ادامه متن را دنبال کنید تا از این ویژگی‌ها آگاه شوید.

بهترین کلید و پریز

رعایت استاندارد و ایمنی

مهم‌ترین نکته‌ای که به هنگام خرید کلید و پریز باید به آن دقت کنید، مسائل ایمنی است. پریزها و کلیدها، جزو وسایلی هستند که مستقیماً با جریان برق در ارتباط‌اند؛ به این ترتیب، باید از ایمنی مناسبی برخوردار باشند تا احتمال حوادثی مثل برق‌گرفتگی و اتصالات الکتریکی به حداقل برسد.

یکی از مواردی که امروزه در محصولات بهترین مارک کلید و پریز رعایت می‌شود، استفاده از پلی‌آمید است؛ به این صورت، خطر آتش‌سوزی و برق‌گرفتگی به وسیله کلید و پریز خانه به حداقل می‌رسد. همچنین در گلوگاه بیشتر کلید و پریزها از یک حلقه فلزی استفاده می‌شود که این مورد هم احتمال برق‌گرفتگی را به شدت کاهش می‌دهد. بهتر است این ویژگی‌ها را به عنوان پایه ایمنی در انتخاب بهترین مارک کلید و پریز ایرانی، در نظر داشته باشید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای قسمت‌های مختلف خانه خود، با توجه به شرایط ویژه آن‌ها، کلید و پریز مناسب را خریداری کنید؛ برای مثال، بهتر است برای آشپزخانه، پریزهایی را انتخاب کنید که درپوش دارند و یا اگر کودک خردسال در خانه خود دارید که احتمال دارد دستش را درون پریز برق بکند، بهتر است نسبت به تهیه پریزهای درپوش‌دار اقدام کنید. همچنین توجه داشته باشید که اگر خانه‌تان در مناطق مرطوب است، حتماً همه پریزهای خود را از نوع درپوش‌دار آن تهیه کنید تا احتمال برق‌گرفتگی و اتصالات الکتریکی را به حداقل برسانید. در نظر داشته باشید که برای پایین آوردن احتمال بروز اتصالات الکتریکی، پریزهای ارت‌دار را خریداری کنید.

توجه به جنس بدنه و رویه 

جنس کلید و پریز، یکی از مسائلی است که موقع خرید باید به آن دقت کافی را داشته باشید. نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است، این می‌باشد که باید دقت کنید جنس بدنه را با جنس رویه کلید و پریز اشتباه نگیرید. کلید و پریزها در انواع مختلف جنس رویه تولید می‌شوند ولی جنس بدنه آن‌ها به طور کلی یا از سرامیک بوده و یا از پلی‌آمید برای طراحی بدنه کلید و پریزها استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که جنس رویه کلید و پریز می‌تواند متفاوت بوده و از موارد زیر برای ساخت رویه کلید و پریز استفاده شود:

  • کلید و پریز پلاستیکی
  • کلید و پریز چوبی
  • کلید و پریز برنجی
  • کلید و پریز چرمی
  • کلید و پریز شیشه‌ای
  • کلید و پریز طلایی

جنس کلید و پریز با کیفیت عملکرد و طول عمر آن‌ها رابطه تنگاتنگی دارد. کلید و پریز جزو مواردی هستند که اعضای یک خانه در طول روز بارها و بارها از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ اگر جنس خوبی نداشته باشند، به راحتی بعد از مدت کمی از کار افتاده می‌شوند و باید دوباره برای تعویض آن‌ها هزینه کنید. از طرفی دیگر، توجه به جنس رویه بهترین کلید و پریز این امکان را به شما می‌دهد که آن‌ها را با توجه به طراحی و دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید که در زیباتر کردن محیط زندگی‌تان، تأثیر به‌سزایی دارد.

توجه به کیفیت پایه

کلیدهای برق برای آن که عمل خاموش و روشن کردن چراغ‌ها را انجام دهند، نیازمند وصل شدن به قسمت ورودی و خروجی برق هستند. به بیان دیگر، کلید پریز برای قطع و وصل کردن جریان برق، باید به مدار وصل شود. برای اتصال سوئیچ کلید پریز به مدار برق، داخل باکس کلید پریز سه پایه فلزی وجود دارد که یکی از آن‌ها به ارت، یکی به ورودی جریان برق در مدار و دیگری به خروجی جریان برق در مدار متصل می‌شود. کیفیت این سه پایه فلزی در عملکرد درست کلید پریز نقش اساسی دارد؛ بنابراین بهتر است موقع خرید، این سه پایه فلزی را یک متخصص چک کند تا از کیفیت ساخت آن اطمینان حاصل شود.

توجه به پیچ نگهدارنده

وقتی کلید پریز را می‌خواهید نصب کنید، یک پایه نگهدارنده نیاز دارید تا کلید پریز روی آن نصب شود. برای آن که بتوان کلید پریز را روی این پایه نصب کرد، باید از یک پیچ نگهدارنده استفاده شود. پایه کلید پریز و پیچ نگهدارنده آن باید جنس خوبی داشته باشد تا کلید پریز روی پایه شل نشود. اگر باکس کلید پریز روی پایه نگهدارنده شل شود، مشکلات زیادی را می‌تواند به وجود بیاورد؛ بنابراین، توجه به کیفیت ساخت پیچ نگهدارنده کلید پریز، یکی از مواردی است که باید قبل از خرید، چک کنید.

قیمت بهترین کلید و پریز ساخت ایران

قیمت همیشه جزو مهم‌ترین نکاتی است که موقع خرید به آن توجه می‌کنیم. توجه داشته باشید که قیمت پایین باعث نشود کلید و پریز بی‌کیفیت خریداری کنید چرا که بعد از مدتی، نیاز به هزینه دوباره در این زمینه داشته و باید برای تعویض کلید و پریز بی کیفیتی که قبلاً خریده‌اید، اقدام کنید؛ بنابراین منطقی است که از همان ابتدا، کلید و پریزی بخرید که ضمن داشتن قیمت مناسب، کیفیت لازم را هم داشته باشد.

اگر کار پروژه ساختمانی را به اتمام می‌رسانید و در پی خرید کلید و پریز برای واحدهای آپارتمان ساخته شده هستید، بهتر است توجه زیادی به قیمت بهترین کلید و پریز داشته باشید. اگر تمایل داشته باشید، از برندهای خارجی و وارداتی می‌توانید برای خرید کلید و پریز مورد نیاز خود استفاده کنید ولی قیمت برندهای ایرانی نسبت به برندهای خارجی، پایین‌تر است؛ ضمناً بسیاری از برندهای ایرانی، تمامی استانداردهای روز جهان در زمینه طراحی، ساخت و تولید کلید و پریز را رعایت می‌کنند؛ پس از نظر کیفیت ساخت می‌توانید به برندهای داخلی هم اعتماد کنید.

بهترین کلید و پریز ایرانی

معرفی بهترین کلید و پریز ایرانی

انتخاب کلید و پریزی که ویژگی‌های ذکر شده در بالا را داشته باشد، شاید بعضی اوقات سخت باشد. از آن جایی که نمونه‌های تقلبی و فیک برندهای خارجی در بازار زیاد است، به سختی می‌توان به محصولات این حوزه اعتماد کرد. از طرفی دیگر، معمولاً کلاهبرداران محصولات برندهای ایرانی را کپی نمی‌کنند. از این نظر، به برندهای ایرانی در این زمینه بهتر می‌توان اعتماد کرد.

همان طور که قبلاً هم به این موضوع اشاره کردیم، کلید و پریزهای برندهای ایرانی قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات خارجی دارند؛ کیفیت محصولات بسیاری از برندهای ایرانی هم با نمونه‌های خارجی آن برابری می‌کند. به همین علت، توصیه می‌کنیم برای تهیه بهترین کلید و پریز به برندهای ایرانی رجوع کنید. البته موقع خرید باید دقت داشته باشید که به نمایندگی رسمی برند مراجعه و نسبت به خرید بهترین کلید و پریز ایرانی اقدام کنید.

در ادامه، برخی از بهترین برندهای کلید و پریز ایرانی را معرفی می‌کنیم تا با شناختن این برندها، زمان خرید بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

مقاله پیشنهادی: لامپ آفتابی بهتر است یا مهتابی

کلید و پریز برند ویرا

برند ویرا، یکی از بهترین برندهای تولیدکننده کلید و پریز ایرانی است که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، اقدام به تولید کلید و پریزهای باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی کرده است. این برند در بازار ایران توانسته است محبوبیت زیادی را به دست آورد و به دلیل عرضه محصولات باکیفیت به بازار، مورد تأیید بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی است.

کلید و پریز ویرا با جنس تمام پلاستیک و تمام شیشه تولید می‌کند و علاوه بر آن‌ها، کلید و پریز ترکیبی از دو جنس شیشه و پلاستیک هم تولید و به بازار عرضه کرده است که تا کنون مطابق با سلیقه بسیاری از مشتریان بوده است. همچنین انواع کلید و پریزهای تک خانه، دو خانه و سه خانه را در بین محصولات این برند می‌توانید پیدا کنید و نسبت به نیاز خود، برای خرید آن اقدام نمایید.

کلید و پریز برند دلند

طیف گسترده‌ای از نوع، جنس، رنگ و طرح را در بین کلید و پریزهای برند دلند می‌توانید پیدا کنید. دلند یکی از بهترین تولیدکنندگان کلید و پریز ایرانی است که سابقه طولانی در این بازار هم دارد. اعتبار 40 ساله برند دلند، سبب شده است بسیاری از مصرف‌کنندگان به آن اطمینان کرده و برای خرید کلید و پریز ایرانی، به برند دلند مراجعه کنند.

یکی دیگر از مزیت‌های کلید و پریز دلند، گارانتی محصولاتش است. هر محصولی که از این برند خریداری کنید، دارای گارانتی است. گارانتی محصولات دلند باعث می‌شود بتوانید راحت‌تر به آن اعتماد کنید. از طرفی، محصولات این برند قیمت بسیار خوبی دارد که به نسبت برندهای خارجی، کاملاً رقابتی محسوب می‌شود.

محبوب‌ترین کلید و پریزهای این برند در مدل‌های آریا، رایان و سیلور در بازار موجود می‌باشد و شما می‌توانید به راحتی برای خرید محصولات این برند، اقدام کنید.

کلید و پریز برند آسیا

برند آسیا، یکی دیگر از تولیدکنندگان کلید و پریز با سابقه طولانی در بازار است. این برند بیش از 40 سال است که در حوزه تولید کلید و پریز فعالیت داشته و توانسته است در این مدت، رضایت طیف گسترده‌ای از مشتریان خود را جلب کند. قیمت مقرون به صرفه محصولات این برند از مهم‌ترین مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

اگر به دنبال برندی ایرانی هستید که کلید و پریزهای باکیفیت بالا و قیمت پایین به بازار عرضه می‌کند، بهتر است برند آسیا را به لیست خود اضافه کنید.

بهترین کلید و پریز ساخت ایران

کلید و پریز برند ایران الکتریک

شاید بتوان گفت متنوع‌ترین طیف طراحی و ساخت کلید و پریز در بازار ایران، متعلق به برند ایران الکتریک است. محصولات این برند در طیف متنوعی به بازار عرضه می‌شود به طوری که تا کنون توانسته پاسخگوی نیاز هر سلیقه و استایلی باشد. خلاقیت در طراحی و تولید محصولات این برند موج می‌زند و افراد مختلف می‌توانند بر اساس نیاز خود، انواع کلید و پریز باکیفیت ایرانی را در بین محصولات برند ایران الکتریک پیدا کنند.

از دیگر ویژگی‌های به خصوص محصولات ایران الکتریک، استحکام آن‌هاست. کلید و پریزهای این برند به عمر طولانی و ماندگاری بالا معروف هستند.

اگر سلیقه‌ای خاص دارید یا طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما منحصر به فرد است، به گونه‌ای که به سختی می‌توانید کلید و پریزی مطابق با طراحی داخلی خانه خود در بازار پیدا کنید، بهتر است سری به لیست محصولات کلید و پریز ایران الکتریک بزنید.

کلید و پریز برند خیام الکتریک

کلید و پریزهای برند خیام الکتریک را می‌توانید به سادگی نصب کنید. برای ساخت بدنه کلید و پریزهای این برند، از پلی کربنات استفاده شده است و همچنین باید این نکته را ذکر کنیم که جنس ترمینال کلید و پریزهای خیام الکتریک، برنجی است.

خیام الکتریک توانسته است طی سال‌های 94 و 95، عنوان صادرکننده نمونه را از آن خود کند. همچنین، باید به این نکته اشاره کنیم که این برند یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در بازار کلید و پریز ایران محسوب می‌شود.

تمام نکاتی که در بالا ذکر شد، نشانگر کیفیت محصولات و نیک‌نامی این برند است؛ بنابراین می‌توانید به آن اعتماد کرده و برای خرید کلید و پریزهای خیام الکتریک، اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجموعه مقالات بلاگ برق‌آسا، در مورد بهترین کلید و پریز و ویژگی‌هایی که بهترین کلید و پریز باید داشته باشد صحبت کردیم. همچنین سعی کردیم بهترین برندهای کلید و پریز ایرانی را معرفی کنیم تا ضمن آگاهی از خصوصیات یک کلید و پریز خوب، برندهای مطرح در این حوزه را بشناسید تا بتوانید خرید بهتری را برای خود رقم بزنید.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید و کاربردی واقع شده باشد.

اگر سؤالی در زمینه بهترین کلید و پریز ایرانی دارید، آن را در قسمت نظرات زیر همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.